سینامیک اسید موجود در دارچین ممکن است باعث تقویت رشد موی سر شود

ریزش مو یا آلوپسی یک نگرانی رایج است که می‌ تواند عوارض روحی قابل توجهی را به همراه داشته باشد. در حالی که درمان های فعلی می توانند به مدیریت علائم کمک کنند، اما اغلب دارای عوارض جانبی و نتایج متفاوتی هستند.

نقش دارچین در رشد مو
اسید سینامیک موجود در دارچین ممکن است که یک مسیر درمانی جدید برای تقویت رشد موهای سر را ارائه دهد.

اما اگر کلید داشتن مو های پر تر و سالم‌ تر در قفسه ادویه‌ های شما پنهان شده باشد چه؟ محققان دانشگاه ملی یوکوهاما ژاپن در تازه ترین مطالعه خود دریافتند که سینامیک اسید، ترکیبی که در دارچین یافت می‌ شود، می‌ تواند یک رویکرد جدید و امیدوار کننده برای تقویت رشد موی سر ارائه دهد.

اکنون، قبل از اینکه به فروشگاه مواد غذایی بدوید و همه محصولات دارچینی را خریداری کنید، مهم است به خاطر داشته باشید که تحقیقات آینده زیادی در این زمینه مورد نیاز بوده و صرفاً خوردن دارچین بیشتر، موهای از دست رفته شما را بازنخواهد گرداند.

این تحقیق که در Scientific Reports منتشر شده است، بر اساس یافته‌ های قبلی است که نشان می دادند هورمون اکسی توسین می‌ تواند با هدف قرار دادن گیرنده‌ ای به نام OXTR در فولیکول‌ های مو، رشد مو را تحریک کند.

با این حال، اکسی توسین خود کاندیدای ضعیفی برای درمان ریزش مو است، زیرا یک مولکول بزرگ بوده که به سرعت تجزیه می شود و نمی تواند به راحتی به پوست نفوذ کند.

اینجاست که سینامیک اسید وارد می شود. این ترکیب کوچک و پایدار به عنوان افزایش بیان OXTR شناخته شده است که به طور بالقوه اثرات رشد مو اکسی توسین را تقلید می کند.

Junji Fukuda، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد دانشکده مهندسی دانشگاه ملی یوکوهاما، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: این نتایج امیدوار کننده ممکن است برای تولید محصولات محرک رشد مو با هدف قرار دادن اکسی توسین مفید باشد.

محققان برای آزمایش فرضیه خود، سلول‌ های پوست سر انسان به نام سلول‌ های پاپیلای پوستی را با غلظت‌ های مختلف سینامیک اسید مورد درمان قرار دادند.

آنها دریافتند که در دوزهای تا 500 میکروگرم در میلی لیتر، این ترکیب نه تنها بیان OXTR بلکه چندین ژن کلیدی مرتبط با رشد مو را افزایش می دهد. با این حال، دوزهای بالاتر شروع به آسیب رساندن به سلول ها کرد.

Tatsuto Kageyama، نویسنده اول این مطالعه و استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه ملی یوکوهاما در اینباره می گوید: در غلظت‌ های کمتر از 500 میکروگرم بر میلی‌ لیتر، ما افزایش وابسته به دوز را در بیان گیرنده اکسی توسین و ژن‌ های مرتبط با رشد مو مشاهده کردیم.

برای تأیید اینکه این اثرات واقعاً ناشی از فعال‌ سازی OXTR است، تیم تحقیقاتی، آزمایش را با یک مسدود کننده OXTR تکرار کرد که از افزایش ژن‌ های رشد مو جلوگیری به عمل می آورد. این موضوع نشان می دهد که سینامیک اسید با تحریک مسیر اکسی توسین عمل می کند.

اما آزمایش واقعی زمانی انجام شد که محققان فولیکول های واقعی موی انسان را در آزمایشگاه با استفاده از یک سیستم کشت سه بعدی ویژه ای که قبلا توسعه داده بودند، رشد دادند. این “فولیکوئیدهای مو” امکان آزمایش مطمئن تر درمان های رشد مو را نسبت به فولیکول های منفرد فراهم می کند، که می تواند بین افراد بسیار متفاوت باشد.

هنگامی که درمان با سینامیک اسید انجام شد، فولیکولوئیدها ساختار های ساقه مانند مو را رشد دادند که 1.25 برابر بیشتر از فولیکول های درمان نشده بود. این رشد، با افزایش 1.3 برابری مشاهده شده با درمان اکسی توسین در مطالعه قبلی این تیم قابل مقایسه است.

Tatsuto Kageyama افزود: شناسایی سینامیک اسید به عنوان یک جزء خاص دارای ویژگی تقویت رشد مو، نوید بخش افزایش اثربخشی محصولات رشد مو است.

علاوه بر این، درک جدید از مکانیسم اثرات محرک رشد مو به واسطه سیگنال دهی اکسی توسین، بینش جدیدی را توسط علم مراقبت از مو ارائه می کند و به تسریع جستجوی دارو های جدید که بیان گیرنده اکسی توسین را در زمینه کشف دارو هدف قرار می دهند، کمک می نماید.

محققان هشدار می دهند قبل از اینکه عصاره دارچین در درمان های ریزش مو به کار گرفته شود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. مرحله بعدی آزمایش درمان های موضعی سینامیک اسید در موش های مبتلا به ریزش مو برای تعیین دوز های بهینه و شناسایی هرگونه عوارض جانبی است.

با این حال، یافته‌ ها یک سرنخ جدید هیجان‌ انگیز را برای درمان‌ های بهتر ریزش مو ارائه می‌ دهند. با هدف قرار دادن مسیر اکسی توسین با یک مولکول کوچک و پایدار مانند سینامیک اسید، محققان ممکن است بتوانند درمان‌ هایی را ایجاد کنند که نسبت به گزینه‌ های فعلی آسان تر و مؤثر تر باشند.

منبع مقاله

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها