تولید اولین فرآورده گوشتی آزمایشگاهی قابل مصرف برای مصرف انسان

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای اولین بار یک فرآورده گوشتی رشد یافته از سلول های حیوانی را برای مصرف انسان تایید کرد.

UPSIDE Foods شرکتی که مرغ کشت سلولی را با روش برداشت سلول‌های حیوانات زنده و استفاده از آن سلول‌ها برای رشد گوشت در مخازن فولادی ضد زنگ تولید می‌کند، پس از بازرسی توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده می‌تواند محصولات خود را به بازار عرضه کند.

تولید اولین فرآورده گوشتی آزمایشگاهی قابل مصرف برای مصرف انسان

 Robert M. Califf، کمیسر سازمان غذا و دارو آمریکا و Susan Mayne، مدیر مرکز ایمنی غذا و تغذیه کاربردی سازمان غذا و دارو آمریکا در بیانیه‌ای گفتند:

جهان در حال تجربه یک انقلاب غذایی است و سازمان غذا و دارو آمریکا متعهد به حمایت از نوآوری در تامین مواد غذایی است.

سازمان غذا و دارو آمریکا در اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد گفت که داده‌های این شرکت را بررسی کرده است و هیچ مشکل دیگری در مورد نتیجه‌گیری این شرکت مبنی بر اینکه محصولش برای خوردن انسان بی‌خطر است، ندارد.

همچنین بخوانید >> 11 ماده غذایی برای استحکام استخوان و تقویت مفاصل

David Kay، مدیر ارتباطات شرکت UPSIDE در ایمیلی گفت: ما از اعلام FDA هیجان زده هستیم. این گام تاریخی، راه ما را برای رسیدن به بازار مصرف هموار می کند.

FDA در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بررسی از لحاظ فنی یک تاییدیه کلی برای همه شرکت ها نیست و فقط برای محصولات شرکت UPSIDE اعمال می‌شود، اگرچه آژانس آماده همکاری با سایر شرکت‌های تولیدکننده غذای سلول‌های حیوانی کشت‌شده است.

مرغ پرورشی در کنفرانس آب و هوای COP27 امسال در مصر برای شرکت کنندگان سرو شد.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها