طرز تهیه پنکیک موز پروتئینی

پنکیک موز پروتئینی، یک وعده غذایی سالم است که درست کردن آن تنها به 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

پنکیک موز پروتئینی یک وعده غذایی تهیه شده از بلغور جو دوسر و موز، سرشار از پروتئین و فیبر است و یک گزینه فوق العاده خوشمزه، سالم و سیر کننده برای صبحانه می باشد. به پنکیک های جدید مورد علاقه خود سلام کنید! (بدون گلوتن و لبنیات)

طرز تهیه پنکیک موز پروتئینی
طرز تهیه پنکیک موز پروتئینی

چرا ما این پنکیک موز سر شار از پروتئین را دوست داریم؟

1- بدون نیاز به اضافه کردن شکر یا شیرین کننده های مصنوعی است: این پنکیک به طور طبیعی و به سیله ی موز شیرین می شود، بنابراین نیازی به افزودن شکر اضافی یا سایر شیرین کننده ها نیست.
2- سرشار از پروتئین است: در هر وعده که شامل 4 پنکیک می شود حدود 20 گرم پروتئین وجود دارد که بسیار بیشتر از میزان پروتئین موجود در پنکیک معمولی است.

بسیاری از افراد خواهان افزایش پروتئین در صبحانه خود هستند. این پنکیک یکی از بهترین ها برای اینکار است.
3- حاوی فیبر است: موز، جو و دانه های چیا مقداری فیبر به این پنکیک اضافه می کنند. وجود فیبر برابر با سیری است.
4- تنها به یک مخلوط کن برای درست کردن آن نیاز دارید: همه مواد را در مخلوط کن بریزید و استارت بزنید. به همین سادگی!
به راحتی قابل شخصی سازی است: شما می توانید پنکیک را بدون اضافه کردن هیچ مواد اضافی دیگری بخورید زیرا به تنهایی خوشمزه است. همچنین امکان اضافه کردن هر نوع خوراکی دیگری به آن وجود دارد و به عنوان غذای پایه عمل می کند.

مواد تشکیل دهنده پنکیک موز پروتئینی:

مواد تشکیل دهنده پنکیک موز پروتئینی
مواد تشکیل دهنده پنکیک موز پروتئینی
  • 1 فنجان جو دوسر
  • 2 قاشق غذا خوری دانه چیا (فیبر اضافی و چربی های سالم را در خمیر پنکیک بگنجانید. می‌توانید از دانه‌های چیا آسیاب شده یا کامل یا دانه‌ های کتان آسیاب شده استفاده کنید)
  • 2 عدد تخم مرغ (به چسباندن پنکیک‌ ها به هم کمک می‌کند و در عین حال به عنوان منبع پروتئین عمل می‌کند. می توان از تخم مرغ های بزرگ قهوه ای یا سفید استفاده کرد)
  • نصف فنجان سفیده تخم مرغ (به عنوان جایگزینی برای اضافه کردن تخم مرغ بیشتر برای ایجاد مقدار بیشتری پروتئین در پنکیک و در عین حال کاهش چربی اشباع شده استفاده می شود. می توانید از سفیده یک تخم مرغ کامل استفاده کنید و زرده تخم مرغ را برای مصارف بعدی ذخیره کنید یا سفیده خالی را خریداری نمایید)
  • 1 عدد موز رسیده بزرگ (شیرینی و لطافت طبیعی به پنکیک اضافه می کند. برای به دست آوردن بهترین طعم، از موز رسیده وشیرین استفاده کنید)
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر (باعث سبکی و پف کردن پنکیک می شود)
    1/4 قاشق چایخوری دارچین (همراه وانیل و نمک، طعم بیشتری را به پنکیک اضافه می کند)
    1/4 قاشق چایخوری نمک
    2 قاشق غذاخوری پودر پروتئین (استفاده از این مورد کاملا اختیاری است، اما باعث افزایش بیشتر پروتئین می شود. می توانید از آب پنیر یا پودر پروتئین گیاهی استفاده کنید)

همچنین بخوانید >> بهترین مواد غذایی دارای کمترین میزان کربوهیدرات

طرز تهیه پنکیک موز پروتئینی – دستورالعمل گام به گام:

تمام مواد گفته شده جهت درست کردن پنکیک را در مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا مخلوط کن را روشن کنید تا همه ی مواد باهم یکدست و یکنواخت شوند.

تابه ی نچسب بزرگی را از قبل روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. کمی روغن را با استفاده از اسپری آشپزی بر کف تابه اسپری کنید یا از کمی روغن نارگیل استفاده کنید. با استفاده از یک قاشق غذاخوری، مواد از قبل مخلوط شده را روی تابه بریزید تا دایره ای به اندازه متوسط تشکیل شود (حدود 2 قاشق غذاخوری پر از مواد پنکیک برای هر پنکیک استفاده کنید).
به مدت 4-5 دقیقه یا تا زمانی که لبه ها شروع به سفت شدن کنند و حباب هایی روی پنکیک ایجاد شود اجازه دهید تا طرف اول بپزد و سپس پنکیک ها را به سمت دیگر برگردانید و برای 1-2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید.

تمام! پنکیک موز پروتئینی شما آماده است. به صورت گرم با تاپینگ های مورد علاقه خود نوش جان کنید 🙂

به معنای واقعی کلمه تنها به 10 دقیقه زمان برای آماده سازی نیاز داشت!

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

2 نظرات

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها