استفاده از ویپ و سیگار الکترونیکی خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهد

آیا اینطور فکر می‌ کنید که سیگار الکترونیکی و ویپ جایگزین های سالمی برای سیگار هستند؟ دوباره فکر کنید: یک مطالعه جدید نشان می دهد که ویپ کشیدن و استفاده از سیگار های الکترونیکی، احتمال نارسایی قلبی را در افراد افزایش می دهد.

ویپ و نارسایی قلبی
برای کسانی که فکر می کنند ویپ و سیگار های الکترونیکی بهتر از سیگارهای معمولی هستند، یک مطالعه بزرگ در ایالات متحده هم اکنون می گوید که سیگار کشیدن در هر مقطعی از زندگی با افزایش 19 درصدی خطر نارسایی قلبی در ارتباط است.

دکتر Yakubu Bene-Alhasan، نویسنده اصلی این مطالعه، پزشک مقیم در MedStar Health در بالتیمور، گفت: هر روزه به تعداد مطالعاتی که سیگار های الکترونیکی را با اثرات مضر مرتبط می دانند افزوده می شود. محققان دریافته اند که این نوع محصولات جایگزین، ممکن است آنطور که قبلا تصور می شد بی خطر نباشند.

وی افزود: “تفاوتی که ما دیدیم، قابل توجه بود. ارزش آن را دارد که عواقب آن را برای سلامتی خود، به ویژه در مورد سلامت قلب در نظر بگیرید.”

بر اساس اطلاعات گذشته که در یک خبر از کالج آمریکایی قلب و عروق (ACC) منتشر گردید، نارسایی قلبی در حال حاضر بیش از 6 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار خود داده است.

نارسایی قلبی اغلب پس از حمله قلبی ایجاد شده و شامل ضعیف شدن قلب می شود به طوری که دیگر نمی تواند خون را به طور موثر پمپاژ کند. نارسایی قلبی می تواند ناتوان کننده باشد و منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ گردد.

بر اساس این مطالعه جدید که قرار است روز یکشنبه در نشست سالانه ACC در آتلانتا ارائه گردد، تخمین زده می شود که بین 5 تا 10 درصد از نوجوانان و بزرگسالان در حال حاضر ویپ می کشند و بسیاری از آنها به نیکوتین موجود در سیگار های الکترونیکی معتاد شده اند.

ارتباط ویپ و سیگار الکترونیکی با نارسایی قلبی

در این تحقیق، Bene-Alhasan و همکارانش پایگاه داده سلامت ملی ایالات متحده را برای مقایسه استفاده از سیگار الکترونیکی و هرگونه تشخیص نارسایی قلبی در تقریباً 176000 بزرگسال مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

تیم بالتیمور گزارش داد که احتمال ابتلا به نارسایی قلبی در افرادی که ویپ می‌ کشیدند، ۱۹ درصد بیشتر بود. این امر حتی پس از اینکه آنها سایر عوامل خطر بیماری قلبی و استفاده از مواد دیگر مانند تنباکو یا الکل را در نظر گرفتند، صادق بود.

به نظر می‌ رسد که این اثر مخصوص نوع خاصی از نارسایی قلبی است که به عنوان نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده (HFpEF) شناخته می‌ شود. در این شرایط، ماهیچه قلب سفت می شود تا قلب آنطور که باید در فاصله بین انقباضات پر از خون نشود. نویسندگان مطالعه خاطر نشان می کنند که میزان HFpEF در سال های اخیر افزایش یافته است.

Bene-Alhasan گفت: «فکر می‌ کنم حتی برای این تحقیق خیلی دیر شده است، به خصوص با توجه به اینکه سیگار های الکترونیکی بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته‌ اند.»

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم خیلی منتظر بمانیم تا در نهایت بفهمیم که ممکن است مضر باشد و تا آن زمان احتمال دارد که آسیب های زیادی را از قبل وارد کرده باشد. با تحقیقات بیشتر، اطلاعات بیشتری در مورد پیامد های سلامتی بالقوه کشف خواهیم کرد و اطلاعات را در اختیار عموم قرار خواهیم داد.

محققان خاطر نشان کردند که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های ایالات متحده ویپ را به عنوان وسیله‌ ای برای ترک سیگار توصیه نمی‌ کنند. در عوض، آنها ترکیبی از مشاوره برای ترک سیگار و استفاده از برخی دارو ها را به عنوان بهترین راهکار برای ترک این عادت می دادند.

از آنجایی که این یافته‌ ها در یک جلسه پزشکی ارائه شده‌ اند، باید آنها را مقدماتی در نظر گرفت تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر گردند.

منبع مقاله

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها