بر اساس مطالعات، ورزش با آرام کردن مغز می تواند برای قلب مفید باشد

می دانید که ورزش برای سلامت قلب و عروق شما عالی است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مغز شما نقش اصلی در این زمینه دارد.

ارتباط ورزش و مغز با کاهش بیماری های قلبی
تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) در بوستون نشان داد که همه فواید قلبی عروقی ناشی از ورزش به تحت تاثیر توانایی فعالیت بدنی در کاهش سطح استرس در مغز است.

تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) در بوستون توضیح دادند که همه چیز به توانایی فعالیت بدنی برای کاهش سطح استرس در مغز مربوط می شود.

با تقویت این یافته، مطالعه آنها نشان داد که ورزش بیشترین فواید قلبی را برای افراد دارای سابقه افسردگی به ارمغان می آورد.

دکتر Ahmed Tawakol، سرپرست تیم تحقیقاتی، محقق و متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق در MGH، خاطر نشان کرد: «فعالیت بدنی تقریباً دو برابر مؤثرتر در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی بود».

این مطالعه روز دوشنبه در مجله American College of Cardiology منتشر شد.

در این تحقیق، تیم دکتر Ahmed Tawakol میانگین داده های 10 ساله بیش از 50000 نفری که در پایگاه داده Mass General Brigham Biobank ثبت نام کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. همه شرکت کنندگان سوابق فعالیت بدنی خود را نگه می داشتند.

زیرمجموعه‌ ای از 774 مورد دیگر نیز، تحت اسکن مغز و آزمایش‌ های دیگر برای اندازه‌ گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که در طول یک دهه پیگیری، تقریباً 13 درصد از شرکت کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند.

با این حال، افرادی که توصیه های استاندارد برای فعالیت بدنی را رعایت کردند، 23 درصد کمتر احتمال داشت که چنین تشخیصی را دریافت کنند.

گروه دکتر Ahmed Tawakol دریافتند که در این افراد نسبت به افرادی که کمتر ورزش می‌ کنند، فعالیت مغزی مرتبط با استرس به‌ طور قابل توجهی کمتر است.

به طور خاص، افراد خوش اندام تمایل به فعالیت استرس زای کمتری در فرآیند تصمیم گیری مغز خود (مرکز کنترل تکانه، قشر جلوی مغز) داشتند. تیم بوستون توضیح داد که این ناحیه به عنوان کنترلی بر مراکز استرس مغز شناخته شده است.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می رسد که کاهش سطح استرس نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد. این واقعیت که به نظر می رسید ورزش به ویژه به افرادی که سابقه افسردگی دارند کمک می کند، این تصور را تقویت کرد.

دکتر Ahmed Tawakol در یک بیانیه خبری MGH اظهار داشت: تأثیر بر فعالیت های مرتبط با استرس مغز ممکن است این مشاهدات جدید را توضیح دهد.

او معتقد است که پزشکان هر زمان که به بیماران در مورد فواید ورزش مشاوره می دهند، باید به ارتباط مغز و قلب اشاره کنند.

منبع مقاله

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها