ورزش‌ کردن ممکن است برای بیماران سرطانی همانند داروهای مسکن باشد

ورزش‌ کردن و فعال‌ بودن ممکن است به کاهش درد همیشگی سرطان کمک کند. این جمله ماحصل اصلی مطالعه‌ ای روی بیش از 10,600 نفر با سابقه سرطان و بیش از 51,000 نفر بدون ابتلا به سرطان است.

ورزش‌ و کاهش درد
بازماندگان سرطانی که ورزش‌ و فعالیت بیشتری انجام می دهند یا فعالیت خود را افزایش می دهند، ممکن است درد کمتری نسبت به بازماندگان سرطانی که به طور مداوم فعالیت کمتری انجام می دهند، تجربه کنند.

تیمی تحقیقاتی به هدایتگری Erika Rees-Punia از انجمن سرطان آمریکا و Christopher Swain از دانشگاه ملبورن استرالیا از شرکت‌ کنندگان سوالاتی درباره میزان فعالیت روزانه و دردشان پرسیدند.

در هر دو گروه شرکت‌ کننده، فعالیت جسمانی بیشتر با درد شدید کمتر همراه بود.

ارتباط ورزش‌ با کاهش درد ناشی از سرطان

محدوده ارتباط میان فعالیت و درد در هر دو گروه یکسان بود که به گفته محققان نشان می‌ دهد که ورزش‌ ممکن است درد ناشی از سرطان را به همان روشی کاهش دهد که سایر درد ها را تسکین می‌ بخشد.

توصیه های مراقبتی آمریکایی ۲.۵ تا ۵ ساعت ورزش هوازی در هفته با شدت متوسط، یا ۱.۲۵ تا ۲.۵ ساعت فعالیت سنگین در هفته را توصیه می‌ کنند.

براساس تحقیقات، از میان شرکت‌ کنندگانی که سابقه ابتلا به سرطان را داشته‌ اند، احتمال گزارش درد متوسط – شدید توسط کسانی که از این توصیه ها فراتر رفته بودند، درمقایسه با کسانی که معیار های توصیه ها را رعایت نکرده بودند، ٪۱۶ کمتر بود.

محققان همچنین دریافتند شرکت‌ کنندگانی که همواره فعال بودند یا کسانی که در بزرگسالی فعال شدند، کمتر از افرادی که بی‌ تحرک ماندند، درد را گزارش کرده‌ اند.

نتایج این تحقیقات روز ۱۲ فوریه در مجله Cancer منتشر شد.

Rees-Punia در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: «برخی ممکن است این کار را غیر منطقی بدانند؛ اما، فعالیت جسمانی گزینه‌ ای موثر و غیر دارویی برای کاهش انواع بسیاری از دردهاست. تحقیقات ما نشان می‌ دهند که این درد ها ممکن است شامل درد های ناشی از سرطان و درمان آن نیز باشند».

نکات مهم
  • مطالعه‌ ای روی افرادی با سابقه سرطان و بدون آن، رابطه‌ای میان فعالیت جسمانی و کاهش درد نشان داد.
  • سایر تحقیقات رابطه مشابهی میان ورزش‌ کردن و درد های ناشی از سایر بیماری‌ ها را نشان دادند.
  • هرگز برای شروع‌ کردن دیر نیست: افرادی که در پیری شروع به فعالیت می‌ کنند هم به‌ نسبت افراد بی‌ تحرک درد کمتری را گزارش کرده‌ اند.

منبع مقاله

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها