عشق کافی نیست: ۷۲ درصد زوج‌ ها معاشقه روزانه ندارند

انسان‌ ها عاشق دوست‌ داشته‌ شدن هستند. با این‌ حال، هنگامی که صحبت از معاشقه با شریک‌ زندگی می‌ شود، بسیاری از مردم خود را ناکام می‌ یابند. براساس یک نظرسنجی جدید، از هر هفت آمریکایی دارای رابطه‌ ای جدی، تنها یک نفر می‌ گوید که شریک‌ زندگی‌ اش برایش سنگ تمام نمی‌ گذارد، تا نشان دهند که آنها را دوست دارند.

کمبود معاشقه روزانه
گاهی اوقات، فقدان صمیمیت و عدم معاشقه روزانه می تواند به این دلیل باشد که هم شما و هم شریک زندگی تان احساس کمتری نسبت به دیگری دارید.

نظرسنجی از ۲۰۰۰ بزرگسال فعال جنسی در روابط متعهدانه نشان می‌ دهد که تقریبا تمام پاسخ‌ دهنده‌ ها معتقدند که نشان‌ دادن علاقه به شریک‌ زندگی (٪۹۷) و طلب معاشقه با آنها (٪۹۶) امری مهم است. با این‌ حال، تقریبا یک نفر از هر پنج نفر اعتراف می‌ کند که در طول سال گذشته، مراوده جسمی با شریک‌ زندگی‌ اش دارای اولویت کمی بوده یا اصلا اولویت نداشته است (٪۱۸).

عوامل تنش زا اصلی ترین دلیل کاهش میزان معاشقه در زوج ها

نظرسنجی به‌ عمل‌ آمده توسط OnePoll برای راه‌ اندازی تجربه K-Y Desire Darkroom برای K-Y نشان می‌ دهد که یک‌ چهارم شرکت‌ کنندگان در نظر سنجی فکر می‌ کنند که وقت کافی صرف معاشقه با شریک‌ زندگی‌ شان نمی‌ کنند. زمان همیشه این احساسات را از بین نمی‌ برد: ۲۹ درصد پاسخ‌ دهندگانی که حداقل پنج سال با شریک‌ زندگیشان بوده‌ اند، فکر می‌ کنند که می‌ توانند معاشقه بیشتری را وارد زندگیشان کنند.

پس مشکل کجاست؟ عموم پاسخ‌ دهندگان می‌ گویند که تنش‌ های زندگی سه روز در هفته بر زندگیشان تاثیر منفی می‌ گذارد. سی و پنج درصد حتی تاثیر بیشتری گرفته و بیان می‌ کنند که عوامل تنش‌ زا بیشتر هفته درگیرشان می‌ کند. بیشتر شرکت‌ کنندگان در نظرسنجی (٪۵۵)، برای رفع این مشکل، می‌ گویند که در سال ۲۰۲۴، وقت‌ گذاشتن برای معاشقه با شریک‌ زندگیشان از اولویت بالایی برخوردار است.

همچنین بخوانید >> کشف ارتباط بین رضایت جنسی و کاهش حافظه در دوران پیری

Mariia Tarakanova، سخنگو و مدیر بازرگانی سلامت رابطه در Reckitt در بیانیه‌ ای می‌ گوید: «زنده نگه‌ داشتن جرقه‌ ها در هر رابطه‌ ای منوط به نشان‌ دادن «می‌ خواهمت» دقیقا مساوی است با «دوستت دارم». علی‌رغم زندگی و برنامه‌ های پرمشغله، زوج‌ ها باید خواهان با یکدیگر بودن را به نمایش بگذارند».

یا در سال گذشته، گفتن «دوستت دارم» (٪۵۱)، مثبت‌ بودن نسبت به یکدیگر (٪۵۰) و گذراندن وقت بیشتر با هم (٪۴۶) از اولویت‌های اصلی پاسخ‌ دهندگان بوده است. بااین‌حال، امسال، اهداف کمی متفاوت به نظر می رسند.

در سال ۲۰۲۴، مثبت‌بودن با یکدیگر (٪۳۷)، بهبود ارتباطات (٪۳۴) و معاشقه جسمی منظم بیشتر (٪۲۹)، برخی از مهم‌ترین اهداف رابطه هستند. در حال‌ حاضر، تنها ۲۸ درصد از پاسخ‌ دهندگان دارای روابط جدی حداقل یک بار در روز با شریک‌ زندگیشان معاشقه می‌ کنند.

نتایج همچنین نشان می‌ دهند که احتمال معاشقه روزانه در کسانی که کمتر از پنج سال در یک رابطه بوده‌ اند (٪۳۹)، در مقایسه با کسانی که بیش از پنج سال در یک رابطه بوده‌ اند (٪۲۳)، بیشتر است. احساس تکراری‌ بودن برخی از جنبه‌ های رابطه توسط پاسخ‌ دهندگان ممکن است دلیل این تفاوت باشد و آنها می‌ توانند، به‌ ویژه هنگامی که از فعالیت‌ هایی که با هم انجام می‌ دهند (۲۶٪) و زمانشان در اتاق خواب (۲۳٪) صحبت می‌ کنند، از تازه‌ سازی استفاده نمایند.

حتی کسانی که برای مدتی طولانی با هم بوده‌اند نیز از این قضیه مستثنی نیستند و ۲۳ درصد گفته‌ اند که در اتاق‌ خواب کمی کسل می‌ شوند. ۵۵ درصد از پاسخ‌ دهندگان و شرکای‌شان، درمقایسه با آغاز رابطه خود، موارد جدید بیشتری مانند روان‌کننده شخصی را وارد زندگی جنسی‌ شان می کنند. بااین‌حال، از هر هفت نفر، یک نفر برای یافتن راه‌ های جدید نشان‌ دادن تمایل جنسی به شریک‌ زندگی‌ اش با چالش مواجه است.

با توجه به این که روز ولنتاین معمولا تسهیل‌کننده عشق است، ۶۵ درصد از زوج‌ هایی که تعطیلات را با هم سپری می‌ کنند، می‌ گویند ای کاش در طول سال هم به‌ همان‌ اندازه معاشقه کنند. پاسخ‌ دهندگان از تکرار برنامه شام با شریک‌ زندگیشان در رستوران مورد علاقه‌شان (٪۵۳)، محیطی عاشقانه در اتاق‌ خواب (٪۴۷) یا سپری‌ کردن یک روز در آب‌ گرم با شریک‌ زندگیشان (٪۳۲) لذت می‌ برند.

همچنین بخوانید >> هم وابستگی در رابطه چیست؟

به‌ لحاظ خلاقیت، پاسخ‌ دهندگان به یاد می‌آورند که وقتی شریک زندگیشان «با یک حلقه ازدواج جدید مرا غافلگیر کرد»، «یادداشت‌های شیرینی برایم گذاشت» و «فقط به این دلیل برایم گل رز گرفت» احساس خواسته‌ شدن می‌کردند. حتی برخی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند وقتی «عکس‌ های شیطنت‌ آمیز برایم می‌ فرستد» کمی آزرده شدند. این لحظات ممکن است همان چیزی باشد که زوج‌ ها برای برافروختن دوباره شعله نیاز دارند، زیرا ۶۸ درصد در حال حاضر شریک زندگی خود را خواستنی‌ تر از زمانی می‌ دانند که برای اولین بار ملاقاتش کردند.

به طور مشابه، اکنون ۶۳ درصد پاسخ‌ دهندگان  نسبت‌ به اولین ملاقات با شریک‌ زندگی‌شان اشتیاق قوی‌ تری دارند و مردان این حس را بیشتر از زنان دارند (۷۳ درصد در مقابل ۵۵ درصد).

Tarakanova می‌ گوید: « همانطور که از این مطالعه مشهود است، می‌ دانیم که تمایل و اشتیاق وجود دارد و فقط در روابط رشد می‌ کند. امسال، زوج‌ ها را به وقت‌ گذاشتن برای معاشقه تشویق می‌ کنیم تا به جای این که تصور کنند که شریک‌ زندگیشان به آنها تمایل دارد، این تمایل را به یکدیگر نشان دهند».

روش‌ شناسی نظر سنجی:

نظرسنجی دو نفره داوطلبانه از ۰۰۰,۲ آمریکایی فعال جنسی که دارای رابطه‌ ی متعهدانه‌ ای هستند به سفارش K-Y از ۵ تا ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴ برگزار شد. برگزار کننده این نظرسنجی شرکت تحقیقاتی‌ بازرگانی OnePoll بود که تیم تحقیقاتی‌ اش از اعضای انجمن مطالعات بازار[5]، اتحادیه آمریکایی مطالعات افکار عمومی (AAPOR)[6]، و انجمن اروپایی مطالعات بازار و نظرات (ESOMAr)[7] هستند.

[5] Market Research Society

[6] American Association for Public Opinion Research

[7] European Society for Opinion and Marketing Research

منبع مقاله

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها