بهترین نوشیدنی ها برای افزایش طول عمر

اگر می خواهید زندگی طولانی و راحتی داشته باشید، باید از رژیم غذایی استفاده کنید که طول عمر سالم را افزایش می دهد. در حالی که غذا های زیادی وجود دارند که می توانید با خوردن آنها یا نخوردن آنها طول عمر خود را افزایش دهید، آنچه می نوشید نیز می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

بهترین نوشیدنی ها برای افزایش طول عمر
معرفی نوشیدنی هایی برای افزایش طول عمر و بهبود سلامت کلی بدن

در واقع، نوشیدنی‌ های زیادی وجود دارند که با فواید سلامتی، مانند کاهش التهاب یا بهبود سلامت قلب مرتبط اند که ممکن است باعث ایجاد یک زندگی طولانی و سالم شوند.

در ادامه، دکتر Richard Horowitz، بنیانگذار مرکز شفای Hudson Valley و متخصص داخلی، دارای گواهی هیئت مدیره با بیش از 30 سال تجربه در درمان بیش از 13000 بیمار مبتلا به بیماری لایم و اختلالات ناشی از کنه های آلوده، آخرین تحقیقات در مورد طول عمر و رژیم غذایی را توضیح می دهد:

رژیم های غذایی زیادی وجود دارند که از باعث افزایش طول عمر و سلامت کلی بدن می شوند، اما زمانی که به دنبال نوشیدنی سالم در این زمینه هستید، پزشکان و متخصصان تغذیه تنها چند گزینه محدود را به شما پیشنهاد می کنند.

معرفی نوشیدنی هایی برای افزایش طول عمر و بهبود سلامت کلی بدن

1- چای سبز

آنتی اکسیدان های موجود در غذا ها و نوشیدنی هایی مانند چای ممکن است تا حدی محافظت در برابر بیماری ها را ایجاد کنند. آنها رادیکال های آزادی را خنثی می کنند که می توانند باعث آسیب های سلولی و DNA شده و ممکن است منجر به التهاب و بیماری مزمن شوند.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، چای سبز و ترکیبات آن، از جمله اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG)، به دلیل اثرات محافظتی آن ها در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است.

Eric Ascher، پزشک خانواده در بیمارستان Lenox Hill می گوید که نوشیدن چای سبز ممکن است به طول عمر شما کمک کند. وی در این باره می گوید: چای سبز حاوی ترکیبی به نام EGCG است که به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی آن با کاهش التهاب و پیشگیری از سرطان مرتبط است.

Patricia Kolesa، کارشناس تغذیه و رژیم های غذایی می گوید: من عاشق نوشیدن چای های گیاهی مانند بابونه، نعناع، سبز، سیاه و چای هیبیسکوس هستم. چای ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد که منجر به استرس اکسیداتیو می شوند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند، در ارتباط بوده و آنها را خنثی می کنند.

همچنین بخوانید >> چگونه با نوشیدن چای، لاغر شوید؟

2- قهوه
نقش قهوه در افزایش طول عمر
نقش قهوه در افزایش طول عمر

نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند عوارض جانبی نا خوشایندی را به همراه داشته باشد، اما فواید بسیاری برای سلامتی قهوه، به ویژه برای طول عمر، وجود دارد. به طور خاص، قهوه مملو از پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مرتبط با مغز و قلب سالم است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط انجمن قلب و عروق اروپا در تاریخ سپتامبر 2022، نوشیدن قهوه با مرگ و میر ناشی از همه علل رابطه ای معکوس از خود نشان داده است. به عبارت دیگر بر طربق این تحقیق، هر چه فرد بیشتر قهوه بنوشد، خطر مرگ (به هر دلیلی) در او کاهش می یابد.

بر اساس مطالعه ای که در ژورنال ‌‌European Journal of Preventive Cardiology در ماه مه 2022 منتشر گردید، نوشیدن حداکثر 3 فنجان قهوه در روز ممکن است فوایدی را برای سلامت قلب داشته باشد. در مقایسه با کسانی که قهوه نمی‌ نوشیدند، نوشیدن متوسط قهوه (یعنی حدود 3 فنجان در روز) با خطر کمتر مرگ ناشی از عوارض قلبی همراه بود.

دکتر Ascher می گوید باید در مورد طعم دهنده ها و افزودنی های قهوه احتیاط کنید. اگر قهوه می نوشید مراقب قند های اضافه شده، خامه ها و شربت های طعم دار (سیروپ ها) باشید.

همچنین بخوانید >> پیر شدن چگونه می تواند بر دندان های شما تأثیر بگذارد

3- آب آلو

بر اساس بررسی های انجام شده توسط مجله Nutrients‌ در تاریخ دسامبر 2020، سلامت روده نقش کلیدی در داشتن یک زندگی طولانی و سالم دارد.

Amy Gorin، متخصص تغذیه گیاهی می گوید: آب آلو به حفظ طول عمر شما کمک می کند. یک لیوان آب آلو دوز سالمی از فیبر را به شما می دهد. فیبر برای طول عمر فوق‌ العاده مهم است، زیرا به شما کمک می‌ کند تا سلامت روده را با بهبود ثبات و دفعات اجابت مزاج حفظ کنید. توصیه می شود که آب آلو را به همان شکلی که هست بنوشید یا آن را به اسموتی اضافه کنید.

بر اساس گفته های کلینیک مایو، فیبر همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ هایی مانند بیماری‌ های قلبی عروقی و دیابت، به شما برای داشتن طول عمری طولانی تر کمک می کند.

همچنین بخوانید >> علائم و نشانه های سرطان روده بزرگ

4- آب

در حالی که بسیاری از اکسیر های شگفت انگیز برای پیر شدن همراه با سلامتی و افزایش طول عمر وجود دارند، اما نمی توان اهمیت یک لیوان آب ساده را نادیده گرفت.

دکتر Ascher می گوید: آب به ما کمک می کند تا مواد زائد و سموم را از طریق ادرار، حرکات روده و تعریق از بدن خارج کنیم. تقریباً به همه اندام های ما کمک می کند تا به درستی عمل کنند.اگر طعم یک لیوان آب ساده را دوست ندارید، طعم دهنده های طبیعی مانند آب لیمو یا میوه های تازه را به آن اضافه کنید.

5- آب استخوان ( آب قلم)

آب استخوان یا همان آب قلم اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما این محلول شفابخش قدیمی، دارای الکترولیت، پروتئین و سایر مواد مغذی است که به بهود سلامت کلی بدن شما کمک می کند.

طبق انتشارات سلامت هاروارد، دریافت پروتئین کافی یکی از راه‌ های مهم برای حفظ توده عضلانی همراه با افزایش سن است که می‌ تواند به جلوگیری از صدمات ناشی از زمین خوردن و سایر ضربه ها و مصدومیت ها کمک کند.

Julie Balsamo متخصص تغذیه و رژیم های غذایی در این خصوص می گوید: یک میکروبیوم متنوع و سالم روده با روند پیر شدن سالم و افزایش طول عمر مرتبط است.
آب استخوان حاوی کلاژن، گلوتامین، ژلاتین و گلیسین است که همگی ممکن است از سلامت و التیام روده حمایت کنند.
من عاشق اضافه کردن آب استخوان به دستور پخت سوپ یا نوشیدن آن قبل از خواب هستم.

6- آب چغندر

طبق مطالعات انتشارات سلامت هاروارد، آب چغندر سرشار از اکسید نیتریک است، ترکیبی که با کاهش فشار خون بالا و بهبود گردش خون در ارتباط است.

دکتر Ascher می گوید: آب چغندر یک منبع عالی آنتی اکسیدان ها و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که عوامل خطرناک بیماری قلبی را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید >> 8 عادت بد برای سلامت قلب شما که باید بدانید

طبق مطالعه که قبلا در مجله Gerontology Biological Sciences and Medical Sciences منتشر شده است، افراد مسن‌ تری که ورزش می‌ کردند و آب ریشه چغندر می‌ نوشیدند، بهبود هایی در عملکرد ورزشی و جریان خون بیشتر به مغز نشان دادند، به گونه‌ ای که عملکرد آنها را می توان با مغز های جوان‌ تر مقایسه کرد.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

1 نظر

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها