پیاده روی به میزان تنها 4000 قدم در روز ممکن است برای پیشگیری از بیماری آلزایمر کافی باشد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تنها 4000 قدم در روز می تواند سلامت مغز را حفظ کرده و به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. محققان در ایالات متحده و کانادا توضیح می‌ دهند که ورزش‌ های ساده، نواحی مهم مغز درگیر در حافظه و یادگیری را تقویت کرده و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌ دهند.

4000 قدم در روز برای پیشگیری از آلزایمر
یک مطالعه جدید ادعا می کند که تنها 4000 قدم در روز برای سالم نگه داشتن مغز و جلوگیری از بیماری آلزایمر کافی است.

براساس نتایج به دست آمده از این مطالعه، افرادی که به طور منظم به پیاده روی، دویدن یا ورزش می پرداختند، حجم مغزشان در این نواحی حیاتی افزایش یافته بود. این یافته بخشی از تحقیقات گسترده‌ تر مرکز سلامت مغز موسسه علوم اعصاب Pacific است.

دانشمندان در مطالعه خود، مغز بیش از 10000 فرد را با استفاده از اسکن MRI مورد بررسی قرار دادند. آنها کشف کردند که افرادی که به طور منظم ورزش می کردند، دارای برجستگی و افزایش حجم در دو بخش اصلی مغز خود بودند: ماده خاکستری که برای پردازش اطلاعات ضروری است و ماده سفید که نواحی مختلف مغز را به هم متصل می کند. علاوه بر این، هیپوکامپ، یک ناحیه کلیدی برای حافظه نیز در افرادی که ورزش می کردند برجسته تر بود.

دکتر David Merrill، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر PBHC، در یک بیانیه رسانه ای گفت: ما دریافتیم که حتی سطوح متوسط فعالیت بدنی، مانند برداشتن کمتر از 4000 قدم در روز، می تواند بر سلامت مغز تأثیر مثبت داشته باشد.
این میزان بسیار کمتر از 10000 قدم پیاده روی روزانه است که اغلب پیشنهاد می شود و آن را برای بسیاری از افراد به یک هدف دست یافتنی تر تبدیل می کند.

همچنین بخوانید >> چگونه خطر ابتلا به آلزایمر را در خانواده خود کاهش دهید؟

دکتر Cyrus A. Raji، محقق ارشد این مطالعه می‌ افزاید: تحقیقات ما از مطالعات قبلی پشتیبانی می‌ کند که نشان می‌ دهد فعالیت فیزیکی برای مغز شما مفید است.
ورزش نه تنها خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد، بلکه به حفظ اندازه مغز نیز کمک می کند که با افزایش سن بسیار مهم است.

دکتر Somayeh Meysami، استادیار علوم اعصاب در انستیتو سرطان سنت جان و مرکز سلامت مغز Pacific، یکی از نویسندگان این مطالعه، خاطر نشان می‌ کند که این مطالعه نمونه بزرگ به درک ما از عوامل سبک زندگی در سلامت مغز و پیشگیری از زوال عقل کمک می کند.

وی افزود: تحقیقات ما فعالیت بدنی منظم را با حجم های بزرگتر مغز مرتبط می کند و مزایای محافظت کننده عصبی را نشان می دهد.

در سال 2020، یک مطالعه Lancet نشان داد که حدود 12 عامل خطر قابل اصلاح، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد، از جمله فعالیت بدنی. این کار بر اساس کار های قبلی این گروه استوار است و کالری سوزی از فعالیت های اوقات فراغت را به بهبود ساختار مغز مرتبط می کند.

George Perry، سردبیر مجله بیماری آلزایمر، نتیجه گیری می کند: این مطالعه تأثیر ورزش را بر تصویربرداری از سلامت مغز نشان می‌ دهد و هنگامی که به مطالعات دیگر در مورد نقش رژیم غذایی اضافه شود، کاهش استرس و ارتباط اجتماعی مزایای ثابت شده عوامل قابل اصلاح بدون دارو را در کاهش قابل توجه بیماری آلزایمر ارائه می‌ کند.

چه یک پیاده روی روزانه باشد یا یک ورزش مورد علاقه، فعالیت بدنی منظم می تواند مزایای ماندگاری برای سلامت مغز ما داشته باشد.

همچنین بخوانید >> تنها 20 دقیقه ورزش روزانه می تواند شما را از مرگ زودهنگام نجات دهد

این مطالعه در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.

منبع

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها