تبدیل سلول های سرطانی عليه يکديگر با يک واکسن آزمايشی

محققان در حال کار بر روی یک واکسن آزمایشی سرطان هستند که سرطان را علیه سرطان تبدیل می کند.

دکتر Khalid Shah، که سرپرستی تیم تحقیقاتی در دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان بریگهام را بر عهده دارد، گفت: «تیم ما یک ایده ساده را دنبال کرده است: گرفتن سلول‌ های سرطانی و تبدیل آن‌ ها به کشنده‌ های سرطان و واکسن‌ های سرطانی».

قرار دادن سلول هاي سرطاني عليه يکديگر با يک واکسن آزمايشي
قرار دادن سلول هاي سرطاني عليه يکديگر با يک واکسن آزمايشي

نتایج اولیه، علیه سرطان مغز در موش، امیدوارکننده بوده است.

این مطالعه این هفته در مجله معتبر Science Translational Medicine منتشر شد.

بیشتر واکسن‌ های سرطان معمولاً سرطان‌ های موجود را درمان می‌ کنند یا از بازگشت آنها جلوگیری می‌ کنند. اما در تحقیقات جدید، دانشمندان سلول های سرطانی را زنده نگه داشته و آنها را اصلاح می کنند. هدف این سلول ها تولید عواملی است که تومور ها را می کشد و پروتئین های دیگری را تشکیل می دهد که به بدن در ایجاد ایمنی در برابر سرطان کمک می کند.

همچنین بخوانید >> اکثر سرطان ها از طریق غربالگری سرطان یافت نمی شوند

دکتر Khalid Shah گفت: ما در حال توسعه نسل بعدی واکسن‌ های مبتنی بر سلول تومور مهندسی شده اتولوگ و آلوژن هستیم و امیدواریم که استراتژی درمانی ما با پیشگیری از پیشرفت، عود و متاستاز تومور بر بیماران تأثیر بگذارد.

دانشمندان امیدوارند نتایج آنها در حالی که فقط یک شروع است، بتواند به درمان و پیشگیری از بسیاری از تومور ها در سراسر بدن منجر شود. آزمایشات بالینی واکسن آنها ممکن است طی سه تا پنج سال انجام شود. واکسن‌ های دیگری از جمله واکسن‌ های مشابه کرونا نیز در حال توسعه هستند.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها