اکثر سرطان ها از طریق غربالگری سرطان یافت نمی شوند

بر اساس یک گزارش جدید که در 15 دسامبر 2022 منتشر شد، تنها 14.1 درصد از موارد سرطان از طریق آزمایش های غربالگری سرطان و چکاپ توصیه شده تشخیص داده می شوند. مبنای این گزارش، کشور آمریکا است.

بر اساس اطلاعات ارسال شده توسط سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی NORC در دانشگاه شیکاگو، در عوض، بیشتر سرطان‌ها زمانی پیدا می‌شوند که افراد برای پیگیری علائم خاصی یا درمان سایر بیماری ها به پزشک مراجعه می نماید.

اکثر سرطان ها از طریق غربالگری سرطان یافت نمی شوند
اکثر سرطان ها از طریق غربالگری سرطان یافت نمی شوند

Caroline Pearson، نویسنده گزارش منتشر شده و معاون ارشد این سازمان، در شبکه CNN در این باره گفت: من شوکه شدم که تنها 14 درصد از سرطان ها با غربالگری و چکاپ ها شناسایی شدند. من فکر می کنم، برای بسیاری از مردم، ما آنقدر در مورد غربالگری سرطان صحبت می کنیم که تصور می کنیم همه سرطان ها از این طریق تشخیص داده می شوند. ما مدام در مورد ماموگرافی (ماموگرام) و کولونوسکوپی صحبت می کنیم.

فقط سرطان سینه، دهانه رحم، کولورکتال و ریه غربالگری‌ هایی را انجام می‌ دهند که توسط گروه ویژه خدمات پیشگیری ایالات متحده توصیه می‌شوند. از میان آن ها، در اینجا درصد سرطان هایی که با غربالگری یافت می شوند، آورده شده است:

61 درصد برای سرطان های سینه
52 درصد برای سرطان های دهانه رحم
45 درصد برای  سرطان های روده بزرگ
تنها 3 درصد برای سرطان های ریه

همچنین بخوانید >> علائم و نشانه های سرطان روده بزرگ

همچنین بخوانید >> سرطان مغز : بررسی هفت نشانه احتمالی

این گزارش همچنین اطلاعاتی در مورد سرطان پروستات به اشتراک گذاشته است، اگرچه غربالگری برای این سرطان به طور گسترده توصیه نمی شود. این گزارش نشان می دهد که غربالگری ها 77 درصد از سرطان های پروستات را شناسایی می کنند.

البته این اطلاعات در یک مجله معتبر منتشر نشده است. این داده ها بر اساس داده های سال 2017 است. دکتر پیرسون گفت که تعداد غربالگری های سرطان از آن زمان به دلیل همه گیری کرونا کاهش یافته است.

وی افزود: من قطعاً فکر می کنم که درصد سرطان های شناسایی شده توسط غربالگری های سرطان در نتیجه همه گیری کمتر بوده است. ما می دانیم که افراد تعداد زیادی از غربالگری های توصیه شده را از دست داده اند و ما شاهد بروز این سرطان ها در مراحل بعدی در محیط های بالینی هستیم.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها