چه مواد غذایی باعث بدتر شدن اسهال می شوند؟

حتما تا به حال برای شما پیش آمده که به اسهال مبتلا شده باشید و ندانید که باید چیز هایی را مصرف نکنید تا وضعیت شما را بدتر نکنند یا بلعکس چه چیز هایی باعث بهبود وضعیتتان می شوند.

مواد غذایی که باعث بدتر شدن اسهال می شوند
مواد غذایی که باعث بدتر شدن اسهال می شوند

در این مقاله نظرات متخصصان پزشکی مختلف را در مورد تاثیر مصرف مواد غذایی مختلف به ویژه شیر و لبنیات بر اسهال را جمع آوری کرده و آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

1- نظر کارشناسی بیان شده توسط Shirin Malek (کارشناسی ارشد علوم تغذیه و برنامه آموزشی در رژیم غذایی · 10 سال سابقه · از کشور کانادا) :

اگر اسهال دارید، باید مصرف الکل، کافئین و نوشابه های گازدار را محدود کنید.

همچنین برخی توصیه می کنند که شیر و لبنیات را نیز محدود کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد نفخ و گاز معده و بدتر شدن اسهال شوند.

2- نظر کارشناسی بیان شده توسط Rukevwe Natufe (کارشناسی ارشد تغذیه · 1 سال سابقه · از کشور انگلستان):

اگر از اسهال رنج می برید یا در حال بهبودی از آن هستید، تعداد زیادی غذا وجود دارد که باید از مصرف آنها خودداری کنید.

این غذاها می توانند باعث تحریک سیستم گوارشی و تشدید یا طولانی تر شدن اسهال شوند.

مواد غذایی که نباید در طول مدت ابتلا به اسهال مصرف کنید: شیر، محصولات لبنی، غذاهای سرخ شده، مواد غذایی چرب، غذاهای تند، غذاهای فرآوری شده، گوشت خوک و گوساله، ساردین، سبزیجات خام، ریواس، پیاز، ذرت، مرکبات، میوه هایی مانند آناناس، گیلاس، انجیر، مویز و انگور و سایر نوشیدنی های کافئین دار.

3- نظر کارشناسی بیان شده توسط Kelsey Masso (کارشناسی ارشد مدیریت سلامت و تندرستی /لیسانس مواد غذایی و تغذیه · 2 سال سابقه · از کشور ایالات متحده آمریکا):

شیر ممکن است به سفت شدن مدفوع و کاهش اسهال کمک کند به این دلیل که شیر حاوی پروتئینی به نام کازئین است که می تواند به نگهداری آب در روده کمک کند.
شیر همچنین دارای محتوای چربی بالایی است که می تواند به کاهش سرعت هضم و حرکت مدفوع از طریق روده کمک کند.

با این حال، اگر به لاکتوز حساسیت دارید، بهتر از شیر و لبنیات مصرف نکنید زیرا مصرف آنها می تواند باعث نفخ، گاز و اسهال شود.

حتی برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند نیز شیر می تواند اسهال را برای برخی افراد بدتر کند.

اگر اسهال دارید، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد اینکه آیا شیر برای شما مناسب است یا نه صحبت کنید. اگر اسهال طولانی مدتی دارید که بیش از چند روز طول کشیده است، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا این امر می تواند منجر به کم آبی در بدن شود.

منبع ترجمه

ترجمه و گردآوری شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها