شکست واکسن مورد انتظار اچ آی وی در آزمایش بزرگ

مقامات وزارت بهداشت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که تنها واکسن اچ‌ آی‌ وی که به پایان آزمایشات آزمایشی نزدیک شده است، در پیشگیری از HIV مؤثر نیست.

این واکسن از سال 2019 در حال توسعه بود و تا تاریخ اکتبر 2022 به 3900 شرکت‌ کننده در مطالعه داده شد.

واکسن ایدز و اچ آی وی
شکست واکسن مورد انتظار اچ آی وی در آزمایش بزرگ

بنا به گفته توسعه دهنده این واکسن یعنی شرکت Janssen Pharmaceutical، داده ها نشان می دهد که این واکسن در مقایسه با دارونما در برابر HIV محافظت کافی به وجود نمی آورد.

به گزارش نیویورک تایمز، کارشناسان تخمین می زنند که این شکست به این معنی است که برای 3 تا 5 سال آینده واکسن بالقوه دیگری وجود نخواهد داشت.

دکتر Anthony Fauci، رئیس سابق موسسه ملی آلرژی و بیماری‌ های عفونی آمریکا، به MSNBC در این باره گفت: «بدیهی است که این خبر نا امید کننده است اما با اشاره به اینکه سایر زمینه های تحقیقات درمان اچ آی وی امیدوار کننده هستند، من فکر نمی‌کنم که مردم باید در زمینه واکسن HIV دست از تلاش بکشند و نا امید شوند.»

هیچ مشکل ایمنی با واکسن در طول کارآزمایی، که درمان تجربی را در مردانی که با مردان یا افراد تراجنسیتی رابطه جنسی داشتند، مورد بررسی قرار نداد، شناسایی نشد.

عفونت HIV در سه مرحله اتفاق می افتد. بدون درمان، به مرور زمان بدتر می شود و در نهایت سیستم ایمنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

در حال حاضر هیچ درمانی برای HIV وجود ندارد، اما پیشرفت بیماری را می توان با درمان های موجود مدیریت کرد. HIV به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و گلبول های سفید خون را از بین می برد و خطر ابتلا به سایر عفونت ها را افزایش می دهد. بر اساس گزارش UNAIDS، بیش از 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2021 به HIV آلوده شده اند و 38.4 میلیون نفر با این ویروس زندگی می کنند.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها