انزوای اجتماعی خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد مسن افزایش می دهد

مطالعه جدید جانز هاپکینز نشان می دهد که افراد مسنی که از نظر اجتماعی منزوی هستند، 27 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

زوال عقل
نزوای اجتماعی در خطر ابتلا به زوال عقل و همچنین بیماری قلبی و افسردگی نقش دارد

بر اساس این مطالعه تحقیقاتی صورت گرفته، در طی مدت زمان نه سال، محققان 5000 آمریکایی مسن با سن های 65 سال یا بالاتر را مورد مطالعه قرار دادند. میانگین سنی کسانی که مورد مطالعه قرار گرفتند، 76 سال بود و آنها در یک مرکز مراقبت اقامتی زندگی نمی کردند. حدود 23 درصد از افراد مورد مطالعه در این تحقیق با تعریف «منزوی اجتماعی»، یعنی افرادی که دارای روابط محدود و کمی هستند و افراد معدودی که به طور منظم با آنها تعامل داشته باشند، مطابقت داشتند.

در طول دوره مطالعه، حدود 21 درصد از شرکت کنندگان به زوال عقل مبتلا شدند. این رقم برای افرادی که از نظر اجتماعی منزوی بودند بیشتر بود، چیزی در حدود 26٪.

در حالی که کمتر از 20 درصد از افرادی که از نظر اجتماعی منزوی نبودند به زوال عقل مبتلا شدند. این مطالعه در مجله معتبر American Geriatrics Society منتشر گردیده است.

برای تعیین سطح انزوای اجتماعی یک فرد، این مطالعه به عوامل مختلفی مانند تنها زندگی کردن، بحث و گفت و گو در مورد “موضوعات مهم” با دو یا چند نفر در طول سال گذشته، شرکت در مراسم مذهبی یا شرکت در رویدادهای اجتماعی توجه کرد.

NPR به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) گزارش داد که انزوای اجتماعی در خطر ابتلا به زوال عقل و همچنین بیماری قلبی و افسردگی نقش دارد. تقریباً 6 میلیون آمریکایی به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع ترین شکل زوال عقل است.

همچنین بخوانید >> تایید یک داروی جدید برای درمان بیماری آلزایمر در مراحل اولیه

برای بیماران مبتلا به زوال عقل، مشارکت اجتماعی می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد و پیشرفت بیماری را آهسته تر کند.

NPR گزارش داد که تلفن های همراه و سایر فناوری ها می توانند به جلوگیری از انزوای اجتماعی در میان افراد مسن کمک کنند.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها