راهنمای سلامتی برای بیماران کلیوی در رابطه با ویروس کرونا

در این ایام که جهان درگیر ویروس کرونا است علاوه بر اقدامات پایه ای لازم، بیماران کلیوی لازم است تا اقدامات بیشتری را نسبت به سایرین انجام دهند یا شاید به عنوان یک بیمار کلیوی سوالاتی از قبیل اینکه آیا باید دیالیز خود را ادامه دهم؟ آیا باید واکسن کرونا را تزریق کنم و … پیش آمده باشد که در این مقاله به صورت مختصر به آنها خواهیم پرداخت.

بیماران کلیوی و کرونا

این اطلاعات توسط بنیاد ملی کلیه تایید و منتشر شده اند.

اگر دیالیز می شوید: قرار ملاقات های خود را نگه دارید و هیچ درمانی را از دست ندهید.

پیوند کلیه: اگر پیوند کلیه دارید، مهم است که به خاطر داشته باشید که به مصرف داروهای ضد رد پیوند خود ادامه دهید، بهداشت را رعایت کنید و توصیه های تیم مراقبت های بهداشتی خود را دنبال کنید.


ماسک‌ها: به استفاده از ماسک‌های N95، مخصوصاً در محیط‌های بسته و در نزدیکی افراد دیگر ادامه دهید و به فاصله اجتماعی ادامه دهید و دست‌های خود را مرتب بشویید.

واکسیناسیون: در مورد واکسیناسیون کووید-19 و واکسن های تقویت کننده و سایر واکسن های توصیه شده، از جمله واکسن آنفولانزای سالانه، به روز باشید. بنیاد ملی کلیه اکیداً توصیه می کند که همه بیماران کلیوی از دستورالعمل های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری برای افراد دارای نقص ایمنی پیروی کنند.

همچنین بخوانید >> اخبار کرونا و آمار مبتلایان به کرونا در ایران

هنگام اقامت در خانه: منابع، از جمله کالاهای کاغذی، پاک کننده، غذا و آب را ذخیره کنید. در طول شیوع بیماری در منطقه خود، تا حد امکان در خانه بمانید.

هنگام سفر: همچنان توصیه این است که در مکان های حمل و نقل عمومی سرپوشیده از ماسک استفاده کنید.

منبع ترجمه

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها