اشتباهات ناسالم هنگام گرم کردن مجدد مواد غذایی

در این مقاله به بزرگترین اشتباهات و نا سالم ترین روش هایی که افراد هنگام گرم کردن مجدد مواد غذایی و غذایی هایی که سرد شده اند مرتکب می شوند، خواهیم پرداخت.

گرم کردن مجدد مواد غذایی
اشتباهات ناسالم هنگام گرم کردن مجدد مواد غذایی

حتما تا به حال عبارت «آنچه امروز نمی‌ خورید و باقی می ماند، فردا می‌ خورید» را شنیده اید یا احتمالا برای شما پیش آمده است که غذایی که سفارش داده اید یا به مقدار زیادی درست کرده اید را در دفعات متعددی سرد و گرم و مجددا مصرف کنید.
مصرف باقی مانده غذا های خانگی یا غذا هایی که از بیرون تهیه کرده اید برای استفاده در سایر وعده های غذایی راه آسانی برای کاهش زمان سپری شده در آشپزخانه به ویژه در روز هایی که وقت کافی برای درست کردن غذای جدید ندارید و همچنین راهی برای مبارزه با هدر رفتن مواد غذایی باقی مانده که سفارش های شب یا روز های قبل در رستوران سفارش داده اید می باشد.
در حالی که برخی از غذا های سرد مانند سالاد سبزیجات، نودل های سرد، اولیه و برخی از پاستا ها و ساندویچ های سرد نیازی به گرم کردن مجدد ندارند، اما در گرم کردن سایر غذا هایی که یکبار سرده شده اند یا مدتی از درست کردن آنها می گذرد باید دقت ویژه ای داشته باشید و برخی از اشتباهات و کار های غلط که برای سلامتیتان مضر هستند را انجام ندهید. برای آگاهی از این اشتباهات و یادگیری روش های درست، سالم و اصولی در گرم کردن مواد غذایی با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید!

پیدا کردن چگونگی روش گرم کردن دوباره برخی از غذا ها می تواند یک کابوس و دغدغه ذهنی بسیاری از افراد باشد و این امر حتی جزو دلایلی است که بسیاری از افراد از نگهداری باقیمانده غذا ها متنفر هستند.

بسیاری از اوقات حتی وقتی غذایی را دوباره گرم می کنید، طعم و ماهیت اصلی خود را از دست می دهد. افراد زیادی هستند که یک عدد ذهنی از پیش تعیین شده برای میزان دقیقه لازم برای گرم کردم غذا های در مایکروویو در ذهنشان دارند و همیشه بدون توجه به نوع غذا یا مواد غذایی سرد شده، به آن عمل می کنند و در آخر نیز از نتیجه ی دلخواه برخوردار نمی شوند.
در ادامه این مقاله برخی از راه های غلطی که ممکن است برای گرم کردن دوباره مواد غذایی از آنها استفاده کنید آورده شده است.

1- قرار دادن مواد غذایی در مایکروویو در یک ظرف استایروفوم (پلی استایرن)

 

ظروف استایروفوم
گرم کردن ظروف حاوی پلی استایرن در مایکروویو خطرات زیادی برای سلامتی انسان به همراه دارد.

ظرفی که مواد غذایی خود را برای گرم کردن دوباره در آن قرار می دهید بسیار مهم است. چندین نوع ظرف وجود دارند که هرگز نباید غذای خود را در آنها گرم کنید، از جمله کیسه های پلاستیکی، کیسه های کاغذی و ظروف استایروفوم ( ظروفی که از فوم درست شده اند و اغلب غذا های یکبار مصرف یا غذا های بیرون بر رستوران ها کترینگ ها در آن قرار می گیرند).

کیسه های کاغذی می توانند در مایکروویو مشتعل شوند و در دمای بالا بخارات مضری را از خود آزاد کنند. کیسه های پلاستیکی همچنین می توانند در دمای بالا ذوب شده و ترکیب بیسفنول آ (BPA) را آزاد کنند. مقاله ای که توسط کتابخانه ملی پزشکی منتشر شده است، تاکید می کند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض BPA با اختلالات غدد درون ریز، مشکلات باروری و مشکلات رشد در دوران کودکی مرتبط است.

گرم کردن ظروف حاوی پلی استایرن در مایکروویو خطرات زیادی برای سلامتی انسان به همراه دارد.

برخی از انواع ظروف فوم حاوی استایرن هستند. اداره ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا خاطر نشان می کند که قرار گرفتن مکرر در معرض استایرن می تواند منجر به ایجاد برخی سرطان ها، سردرد، خستگی و آسیب به سیستم عصبی مرکزی شود.

با قرار دادن غذای خود در بشقاب جداگانه یا استفاده از ظروفی با علامت “مناسب برای مایکروویو” از این خطرات جلوگیری کنید. این علائم معمولاً در ته ظرف یا در جزئیات بسته بندی خارجی ظروف پیدا می شوند.

2- فراموش کردن هم زدن غذا در حین گرم کردن دوباره آن

اگر شما از آن دسته از کسانی هستید که به روش «تنظیم مدت زمان مایکروویو و فراموش کن» برای گرم کردن مجدد مواد غذایی عمل می کنید، باید در روش‌ های گرم کردن خود تجدید نظر کنید.
هم زدن غذا به از بین بردن تأثیر نقاط سرد مایکروویو کمک می کند. نقاط سرد با ورود امواج به مایکروویو ظاهر می شوند و به طور نامنظم به غذا برخورد می کنند. غفلت از هم زدن غذا در حین پخت ممکن است منجر به سردی های غیر اشتها آور و پاتوژن های موجود در غذا که هنوز در غذا وجود دارند بشود.

در عوض، توصیه می کنیم غذا را در میانه زمان پخت هم بزنید یا بچرخانید. همچنین می توانید هنگام کار با غذا های بزرگ و عریض مانند سینه مرغ یا استیک، غذا را برگردانید تا مطمئن شوید که هر دو طرف آن به طور مساوی پخته می شود.

همچنین باید در پایان پخت کمی زمان بگذارید تا غذا درون مایکروویو بماند. این فاصله زمانی به غذای شما اجازه می‌ دهد تا در گرمای باقی‌ مانده ظرف به پخت خود ادامه دهد، بنابراین با این کار عوامل بیماری‌ زای احتمالی از بین رفته و مطمئن می شوید که همه ی نقاط غذا به طور یکسان گرم و پخته شده است.

3- گرم کردن غذای باقیمانده بیش از یک بار

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که یک غذا را چندین بار و در دفعات مختلف وعده های غذایی در طول یک روز یا روز های گوناگون استفاده می کنید، حتما باید در روش خود تجدید نظر کنید.

گرم کردن مجدد غذا بیش از یک بار می تواند خطرات بالقوه زیادی برای سلامتی انسان ایجاد کند. تغییر مکرر دمای غذا (از سرد به گرم و مجددا از گرم به سرد) می تواند باعث تکثیر باکتری ها و بیمار شدن شما شود.

برخی از مواد غذایی و غذا ها مانند برنج برای چندین بار گرم کردن خطرناک هستند. به گفته مؤسسه ملی بهداشت، هاگ های باسیلوس سرئوس پس از پخته شدن برنج می توانند روی آن باقی بمانند. مخصوصا هنگامی که غذا دوباره گرم شده و روی پیشخوان مدتی رها می شود، فعال می شوند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) خاطرنشان می کند که کیفیت غذا هر بار که گرم می شود کاهش می یابد، بنابراین بهترین راه برای حل این مشکل این است که فقط مقدار غذایی را که می خواهید بخورید از بقیه مواد جدا کرده و به تنهایی گرم کنید و بقیه مواد غذایی را بدون گرم کردن و به سرعت مجددا در یخچال قرار دهید.

4- فقط از مایکروویو برای گرم کردن مجدد غذا استفاده کنید

وسیله ای که برای گرم کردن مجدد غذا استفاده می کنید احتمالاً مایکروویو شما است، اما می توانید به جای آن از وسایل مختلف آشپزخانه برای گرم کردن مجدد غذا استفاده کنید.

ایده آل ترین نوع دستگاه مورد استفاده برای گرم کردن مجدد غذا به بافت غذا بستگی دارد. بهترین وسیله برای گرم کردن دوباره هر غذایی معمولاً همان دستگاهی است که غذا از اول در آن پخته شده است. برای مثال برای یک غذایی سرخ کرده مثل کوکو یا کتلت و سایر مواد غذایی سرخ شده مثل سیب زمینی سرخ کرده بهتر است از یک ووک یا تابه گرم استفاده کنید، یا مثلا برای گرم کردن سوپ یا خورشت ها و سایر مواد غذایی پختنی از دیگ و گرمای گاز استفاده کنید.

وسایل رومیزی مانند سرخ کن های بدون روغن و آون توستر نیز می توانند ابزار مفیدی برای گرم کردن مجدد غذا باشند. گرم کردن مجدد غذاهای ترد، پیتزا و گوشت در سرخ کن های بدون روغن بهترین راه است. توصیه می‌کنیم غذا را لایه لایه کنید و لایه ها را کمی با فاصله از هم قرار دهید تا یکنواخت‌ تر گرم شود. آون توستر نیز وسیله ای ارزشمند برای گرم کردن غذا های بسته بندی، نانی و ساندویچی است زیرا می تواند در مدت زمان کمتر از 15 دقیقه، این غذا ها را کاملا ترد و خوشمزه کند.

همچنین بخوانید >> طرز تهیه پنکیک موز پروتئینی

5- گرم کردن مجدد غذایی که باید دور ریخته شود

 

نگه داری غذا بیش از اندازه در یخچال
اگر غذایی پخته که تا چهار روز بعد قصد خوردن آن را ندارید، باید سعی کنید آن را فریز کنید

باید بسیار مراقب باشید که چه مدت غذای پخته شده در یخچال باقی مانده است. لذت بردن از برخی غذا ها برای مدت طولانی پس از “تاریخ دور ریختن” آنها می تواند باعث بیماری ناشی از غذا و نارضایتی کلی از بافت و قوام غذا شود. طبق گفته وزارت کشاورزی آمریکا، باقیمانده غذا حداکثر حدود سه تا چهار روز می تواند در یخچال نگهداری شده و سپس باید دور ریخته شود.

اگر غذایی پخته که تا چهار روز بعد قصد خوردن آن را ندارید، باید سعی کنید آن را فریز کنید. USDA خاطرنشان می کند که فریز کردن و نگهداری غذا های تازه پخته شده در فریزر، ایمن ترین راه برای ذخیره سازی مواد غذایی تازه است و این روش می تواند عمر غذای شما را به طور نامحدود افزایش دهد، اما برای بهترین کیفیت، باید این باقیمانده های یخ زده را ظرف چند ماه بخورید.

علاوه بر زمان، علائم دیگری نیز وجود دارند که نشان می دهند غذایی که می خورید خراب شده است و نباید دوباره گرم شده و باید دور ریخته شود. علائمی مانند وجود لکه‌ های مرطوب، جمع شدگی غذا و بوی بد مواد غذایی همگی نشانه‌ هایی از فاسد شدن مواد غذایی نگه داری شده هستند.

6- غذا های دوباره گرم شده را پس از گرم شدن برای مدت طولانی در فضای آزاد رها کنید

باید فوراً غذایی را که دوباره گرم می کنید بخورید. رها کردن غذا روی پیشخوان آشپزخانه در حین انجام کار های دیگر می تواند باعث افزایش خطر قرار گرفتن در معرض پاتوژن شود، زیرا غذا احتمالاً در منطقه خطرناک دمایی قرار دارد. علاوه بر این، USDA خاطر نشان می کند که باکتری ها می توانند پس از گرم شدن مجدد مواد غذایی، به غذا وارد شوند. بنابر این، باید تمام غذا های باقیمانده که قصد خوردن آنها را ندارید را در یک ظرف کم عمق و در یخچال خود نگهداری کنید ( حداکثر دمای 5 الی 6 درجه سانتی گراد).

اگر به دلایلی نیاز دارید که باقیمانده غذا های گرم شده خود را برای مدتی کنار بگذارید تا به کار دیگری رسیدگی کنید، باید دمای آن را گرم نگه دارید ( در دمایی بیش از 60 درجه سانتی گراد). برای مثال می توانید غذا برای مدتی در یک تابه داغ که روی گاز نیست یا روی شعله ی کمی قرار دهید و یا درون فر خاموش که از قبل گرم شده ( یا حالت گرم نگهداره غذا در فر) قرار دهید.

7- استفاده از دمای نا کافی برای گرم کردن غذا

 

دما مناسب گرم کردن غذا
اصولی ترین و مناسب ترین دمای گرم کردن مواد غذایی چیزی بین 70 تا 75 درجه سانتی گراد است.

اعداد زیادی هستند که به عنوان دمای مناسب گرم کردن مجدد غذا توصیه می شوند اما اصولی ترین و مناسب ترین دمای گرم کردن مواد غذایی چیزی بین 70 تا 75 درجه سانتی گراد ( 165 درجه فارنهایت) است. همچنین خورشت ها و سوپ ها و سایر غذا های پختی آب دار باید تا زمانی که به جوش بیایند و به اصطلاح شروع به قل قل کنند، گرم شوند.

تنها راه برای تشخیص اینکه آیا غذای شما به اندازه کافی گرم شده است یا نه، استفاده از دماسنج غذا است. دپارتمان توسعه دانشگاه مینه‌ سوتا خاطر نشان می‌ کند که روش مناسب برای اندازه‌ گیری دمای غذا با دماسنج صفحه‌ ای این است که دماسنج را مقداری در ضخیم‌ ترین قسمت غذا از قرار دهید. سپس، قبل از بیرون کشیدن دماسنج، ۱۵ تا ۲۰ ثانیه صبر کنید تا دما ثبت شود. برای یک دماسنج دیجیتال، باید ساقه دماسنج را در فاصله کمی از سطح قرار دهید و حداقل پنج ثانیه صبر کنید. ابزار دوم برای غذا های نازک مانند مرغ یا همبرگر بهتر است.

8- عدم استفاده از درپوش هنگام گرم کردن دوباره ی مواد غذایی

حفظ رطوبت برای گرم کردن موثر باقیمانده ی غذای شما امری حیاتی است. شما همیشه باید روی مواد غذایی قرار داده شده در مایکروویو را بپوشانید تا گرما و رطوبت آزاد شده غذا را به طور موثر به دام بیندازد و در ظرف حفظ کند. این کار می تواند به پختن غذا کمک کرده و در عین حال از پخته شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. علاوه بر این، یک محیط بخاردار به از بین بردن هر گونه باکتری یا پاتوژن در غذا کمک می کند.

چندین گزینه مختلف برای پوشاندن غذای شما وجود دارد. روکش پلاستیکی مقاوم گزینه خوبی برای پوشاندن مواد غذایی است زیرا رطوبت را به دام می اندازد و به راحتی می تواند سطح اکثر غذا ها را بپوشاند. اگر می خواهید میزان بخار تولید شده را کاهش دهید، می توانید گوشه ای از پوشش پلاستیکی را از ظرف فاصله دهید تا کمی از بخار تولید شده آزاد شود.

روکش‌ های شیشه‌ ای محیط مقاوم تر و بسته شده تری  را ارائه می دهند، اما هنگام برداشتن این نوع در پوش ها برای جلوگیری از سوختگی باید احتیاط کرد زیرا بسیار داغ هستند.

هنگام گرم کردن مجدد غذاها در مایکروویو، باید از فویل آلومینیوم و محصولات کاغذی حاوی نایلون یا رشته های نایلونی استفاده نکنید زیرا این محصولات اشتعال زا بوده و می توانند شعله ور شوند.

همچنین بخوانید >> طرز تهیه سالاد ماهی سالمون

9- گرم کردن مجدد غذای باقی مانده در دمای پایین و مدت زمان طولانی

برخی از وسایل آشپزخانه وجود دارند که می توانید از آنها برای گرم کردن مجدد غذا استفاده کنید اما آرام پز یکی از آنها نیست!

شما نباید غذای باقیمانده سرد شده را در یک آرام پزم یا وسیله ای که به آرامی غذا را گرم می کند مانند دیگی که روی اجاق گازی با شعله کم است قرار دهید زیرا دمای آن به اندازه کافی و با سرعت از “منطقه خطر (6 تا 60 درجه سانتی گراد)” عبور نمی کند. این دستگاه‌ ها برای گرم کردن تدریجی غذا طراحی شده‌ اند، بنابراین امکان قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری‌ زای بالقوه را برای غذا هایی مانند خورشت، سوپ و غلات افزایش می‌ دهند. توصیه می شود از وسایلی که می‌توانند راحت‌ تر و سریع تر به دمای گرمایش مناسب برای گرم کردن مجدد برسند مانند مایکروویو یا سرخ‌کن هوا یا اجاق گاز با شعله بالا استفاده نمایید.

همچنین باید از استفاده از آرام پز برای گرم کردن مجدد غذا خودداری کنید، حتی اگر غذا را از اول در آرام پز درست کرده باشید. توجه داشته باشید که اگر غذا را در داخل ظرف آرام پز یا ظروغ غذا ساز در یخچال قرار دهید، قرار دادن دوباره آن روی پایه دستگاه داغ می تواند باعث ترک خوردن آن شود. همچنین شما هرگز نباید مواد غذایی را در ظروف دستگاه آرام پز منجمد کنید زیرا تغییر شدید دما می تواند به محفظه آنها آسیب برساند.

10- گرم کردن مجدد غذای سرخ شده در مایکروویو

گرم کردن سیب زمینی سرخ شده
آخرین جایی که باید برای گرم کردن مجدد سیب زمینی سرخ کرده از آن استفاده کنید، مایکروویو است

اگر عادت به خوردن سیب زمینی سرخ کرده در طول روز یا در کنار وعده های غذایی خود دارید، می توانید آنها را برای استفاده های طولانی تر فریز کرده و یا برای استفاده های کوتاه مدت در یخچال نگهداری کنید تا در زمان نیاز، برای دسترسی سریع به ذخایر خود روجوع نمایید. اما آخرین جایی که باید برای گرم کردن مجدد سیب زمینی سرخ کرده از آن استفاده کنید، مایکروویو است. در صورت استفاده از مایکروویو جهت گرم کردن سیب زمینی سرخ کرده، ایجاد بخار از داخل سیب زمینی باعث می شود تا قسمت بیرونی آن شل و کمی خیس شده و تردی خود را از دست بدهد.

به جای گرم کردن مجدد سیب زمینی سرخ شده یا کلا هر غذای سرخ شده ترد دیگر در مایکروویو، باید به سراغ اجاق گاز، سرخ کن هوا یا فر بروید. می توانید غذا های سرخ شده مورد علاقه خود را به مدت چند دقیقه در چند قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید تا زمانی که دوباره ترد شوند و فراموش نکنید تا زمانی که سیب زمینی سرخ شده هنوز داغ است به آن نمک اضافه کنید.

دستگاه سرخ کن هوا نیز یکی دیگر از ابزار مناسب برای گرم کردن مجدد غذای سرخ شده بدون افزودن روغن اضافی و در عین حال حفظ حالت ترد بودن آن است.

11- استفاده از فری که هنوز گرم نشده است برای گرم کردن مجدد غذا

یکی از قوانین طلایی پخت همیشه گرم کردن فر است. اما آیا گرم کردن فر برای گرم کردن باقی مانده غذا ها نیز مهم است؟ گرم کردن فر قبل از قرار دادن غذایی که قصد گرم کردن مجدد آن را دارید امری ضروری است زیرا زمان قرار گرفتن غذا در “منطقه خطرناک دما” را کاهش می دهد. این بدان معناست که غذای شما می تواند در عرض چند دقیقه از سردی یخچال به دمای بالا و گرم فر برسد و این دقیقا همان چیزی است که برای انجام یک روش سالم و با کیفیت جهت گرم کردن مجدد غذا به آن نیاز دارید.

12- جدا نکردن اجزای برخی از غذا ها از یکدیگر

غذا های باقیمانده و سرد شده همیشه آماده گرم کردن به همان شکلی که در یخچال قرار داده اید نیستند. برای مثال به یک همبرگر یا ساندویچ فکر کنید. شما نان را دارید که اگر آن را در مایکروویو قرار دهید خیس می شود. سپس کاهو و گوجه فرنگی را دارید که نیازی به گرم کردن مجدد آنها ندارید. گوشت را دارید که نیز بهتر است به صورت جداگانه مجددا سرخ شده و یا برای حفظ کیفیت بهتر برای گرم کردن مجدد آن از یک سرخ کردن هوا استفاده شود.

بهترین روش گرم کردن مجدد مواد غذایی مانند همبرگر و ساندویچ، تجزیه و جدا سازی آنهاست. توصیه می کنیم سعی کنید تا حد امکان چاشنی ها و سس ها را از روی گوشت کنار بزنید (یا همبرگر و ساندویچ خود را از ابتدا به گونه ای سفارش دهید که چاشنی ها و سایر افزودنی ها را در کنار آن داشته باشید به صورتی که با یکدیگر مخلوط نباشند) و وقتی همه اجزای ساندویچ شما گرم شد آنها را مجددا به ساندویچ یا همبرگر خود اضافه کنید. توصیه می کنیم برای گرم کردن نان از آون توستر یا تابه استفاده کنید. پختن گوشت و مرغ روی اجاق گاز با دو قاشق غذاخوری آب رطوبت آن را افزایش می دهد و گوشت را به حالت قبل بر می گرداند.

13- عدم نگهداری صحیح مواد غذایی قبل از گرم کردن دوباره آنها

 

بسته بندی و جا سازی مواد غذایی در یخچال
استفاده از ظروف دربسته برای بسته بندی و نگهداری تفکیک شده مواد غذایی در یخچال

اگر قصد دارید بخش های مختلف غذای آماده شده را در طول هفته دوباره گرم کنید، به ابزار های کاربردی مثل ظروف جدا کننده و دربسته نیاز دارید.
توصیه می‌ کنیم تمام قسمت‌ های غذا را در ظروف در بسته برای حفظ حداکثر طراوت و ماندگاری نگهداری کنید. این ظروف دربسته عبور جریان هوا از طریق غذای شما که ممکن است طعم یا عطر آن را تغییر دهد را به حداقل می رساند .

برای این نوع بسته بندی و نگهداری تفکیک شده مواد غذایی می توانید از ظروف پلاستیکی دربسته یا ترجیحا ظروف شیشه ای سبک وزن استفاده نمایید ( ظروف شیشه ای بر خلاف ظروف پلاستیکی در مدت زمان های طولانی روی عطر و طعم قرار تاثیر گذاری منفی ندارد).

توصیه می‌ کنیم سس‌ ها، طعم دهنده و چانشی ها، میوه‌ ها یا سایر مواد غذایی را که نیازی به گرم کردن مجدد ندارند در ظروف جداگانه در یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب، هنگامی که آماده گرم کردن مجدد غذای خود هستید، می توانید ظرفی که از قبل از سایر مواد غذایی جدا شده باشد را بدون اتلاف وقت در مایکروویو قرار دهید و گرم کنید. همواره به یاد داشته باشید که جدا سازی مواد هنگامی که تازه و گرم هستند بسیار راحت تر و سریع تر از زمانی است که در یخچال سرد شده یا به خصوص در فریزر یخ زده باشند.

در حالی که بسیاری از غذا های شما ممکن است نیاز به گرم کردن مجدد داشته باشند، این احتمال وجود دارد که برخی از غذا ها چگالی کمتری نسبت به سایرین داشته باشند و به زمان ماندن کمتری در مایکروویو نیاز داشته باشند. بنا بر این، اگر غذای خود را برای به حداکثر رساندن راندمان گرم کردن مجدد ذخیره کنید، کل فرآیند را بسیار قابل کنترل‌ تر خواهید نمود.

14- اضافه نکردن آب و مایعات هنگام گرم کردن خورشت ها، سوپ ها و سس ها

گذاشتن درپوش هنگام گرم کردن به جهت حفظ طراوت و رطوبت آن برای همه ی مواد غذایی کار ساز نیست به خصوص اگر از اجاق گاز برای گرم کردن غذای خود استفاده می کنید. هنگام گرم کردن غذا هایی که حاوی سس و مایعات هستند مثل سوپ ها، خورشت ها یا غذا هایی مثل پاستا آلفردو ، ضروری است تا به جهت حفظ میزان مایع موجود در آنها و از تجزیه نشدن و خشک نشدنشان، کمی آب یا سایر مایعات را به آنها اضافه نمایید.

همچنین بخوانید >> میزان آب مورد نیاز برای بدن در طول روز بر اساس مطالعات جدید

می توانید پاستای آلفردو یا سایر مواد غذایی که دارای سس قارچ هستند را با افزودن شیر داغ به یک تابه دارای ارتفاع یا قابلمه عریض دوباره گرم کنید. بعد از اینکه تابه داغ شد، پاستای خود را به آن اضافه کرده و به مقدار زیادی هم بزنید. هم زدن و حرارت باعث بهبود امولسیون سس می شود و در نتیجه پاستای شما گرم تر، نرم تر و خوشمزه تر خواهد شد.

اگر این روش گرم کردن را دوست ندارید یا برای شما کار ساز نیست، یک روش کمی متفاوت تر برای گرم کردن سس یا مایع پاستا وجود دارد. ریختن سس با قاشق در تابه کمک می‌ کند تا مقداری از چربی انباشته شده از بین برود، به آرامی اجازه دهید تا سس به درجه حرارت مناسب برسد تا نرمی و طروات خود را بدست بیاورد.

اگر سس یا مایع ماکارونی شما خیلی غلیظ شده است، اضافه کردن مقداری آب یا شیر می تواند کمک کننده باشد. اگر سس خیلی رقیق است، می توانید از کمی آرد یا نشاسته ذرت برای قوام آن استفاده نمایید.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها