اجساد مرده ممکن است تا چندین روز حامل کووید19 باشند

طبق گزارش جدیدی که از نیویورک تایمز بر اساس دو مطالعه ای که به تازگی انجام شده اند منتشر شده، کووید19 می تواند مدت ها پس از مرگ افراد مبتلا به این ویروس، در جسد بیماران، زنده بماند.

کارکنان مراقبت های بهداشتی، بازرسان پزشکی، آسیب شناسان و اعضای خانواده داغدار باید در تماس با اجساد احتیاط کنند.

اجساد مرده ممکن است تا چندين روز حامل کوويد19 باشند
اجساد مرده ممکن است تا چندين روز حامل کوويد19 باشند

Hisako Saitoh، محقق دانشگاه چیبا در ژاپن که این مطالعات را منتشر کرده است به نیویورک تایمز گفت: «در برخی کشورها، افرادی که بر اثر کووید19 جان خود را از دست داده اند، بدون مراقبت رها شده یا به خانه های خود بازگردانده می شوند. آنها باید از این اطلاعات جدید آگاه باشند.

چندین مطالعه نشان داده‌ اند که ویروس عفونی تا 17 روز پس از مرگ، در اجساد باقی می‌ماند اما تصور نمی‌شود که عامل اصلی در همه‌گیری باشد.

همچنین بخوانید >> کرونای XBB سویه جدید کرونا امیکرون با شیوع بسیار سریع

مطالعه دکتر Saitoh نشان داد که اجساد مرده ممکن است حامل مقادیر قابل توجهی ویروس عفونی باشند و همستر های مرده می توانند آن را به جفت موجود در قفس خود انتقال دهند.

در این مطالعات و تحقیقات انجام شده، دکتر Saitoh و تیمش دریافتند که شش جسد از یازده جسدی که مورد آزمایش قرار گرفتند، پس از مرگ مقادیر زیادی ویروس در بینی و ریه‌ هایشان داشتند.
محققان بیشترین ویروس را برخلاف دستگاه تنفسی فوقانی در ریه ها یافتند و گفتند گاز هایی که پس از مرگ ایجاد می شوند می توانند از طریق هر روزنه ای از جمله دهان منتشر شوند و ممکن است ناقل بیماری باشند.

نتایج این مطالعات هنوز در یک مجله علمی منتشر نشده است.

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

1 نظر

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها