۱۰ مزیت روغن ویتامین E برای پوست شما

روغن ویتامین E هم یک ماده‌ی مغذی و هم یک آنتی‌ اکسیدان است. بر اساس گفته‌ های دفتر مکمل‌ های غذایی در انستیتوی ملی سلامت هند، این روغن می‌ تواند رادیکال‌ های آزاد را که باعث آسیب‌ رسانی به سلول‌ ها و بیماری‌ های قلبی عروقی، سرطان و سایر امراض می‌ شوند را خنثی کند.

دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان Fortis می‌گوید: «روغن ویتامین E یک آنتی‌ اکسیدان محلول در چربی قدرتمند است که می‌ تواند وضعیت کلی سلامت و پوست شما را جلایی دوباره ببخشد. این روغن حاوی گروهی از هشت ترکیب مختلف، ازجمله توکوفرول‌ ها و توکوترینول‌ ها می‌ باشد. روغن ویتامین E در خالص‌ ترین نوع خود، تنوع گسترده‌ ای دارد. می‌ توانید آن را روی پوست خود پخش کنید یا کپسولش را میل نمایید».

روغن ويتامين E
۱۰ مزیت روغن ویتامین E برای پوست شما

در ادامه این مقاله، ۱۰ خاصیت استفاده از روغن ویتامین E برای پوست آورده شده است.

۱- باعث تغذیه‌ی پوست می‌شود

دکتر دیپالی باردواج، از متخصصان پوست در دهلی می‌گوید: «ویتامین E اعصاب را قوی‌ تر کرده و پوست را از درون تغذیه می‌ کند. کپسول‌ های ویتامین E را با استفاده از سنجاق پاره کرده و آن را بر روی صورتتان بمالید تا پوست نرم و درخشان دلخواهتان را پیدا کنید».

۲- نشانه‌های کشیدگی پوست را درمان می‌ کند

پس از بارداری یا زمانی که چاقی و لاغری ناگهانی را تجربه می‌ کنید، نشانه‌ های کشیدگی روی پوستتان ظاهر می‌ شوند. دکتر موکش گیردهار، متخصص پوست در بیمارستان Max Super Speciality می‌گوید: «روغن ویتامین E را روی پوستتان بمالید تا مواد مغذی موجود در بافت پوست افزایش پیدا کند. به منظور کاهش این نشانه‌ ها، می‌ توانید به صورت منظم و موضعی نیز از این روغن بهره بگیرید».

۳- زخم‌ ها را کمرنگ می‌ کند

دکتر موکش گیردهار می‌گوید: «روغن ویتامین E به نوسازی سلول‌ های پوست کمک کرده و لکه‌ های قهوه‌ ای یا زخم‌ های صورت را کم‌ رنگ می‌ کند».

۴- اسپاسم‌های عضلانی را درمان می‌ کند

دکتر مانوج آهوجا می‌ گوید: «ویتامین E برای آرام‌ کردن عضلات بسیار خوب بوده و می‌ تواند اسپاسم‌ های عضلانی را درمان کند».

۵- ضدپیری است

دکتر دیپالی می‌ گوید: «اگر نشانه‌ هایی از پیری زودرس نظیر چروک دور چشم را مشاهده می‌ کنید، دو تا سه بار در هفته روغن ویتامین E را در کنار کرم‌ های معمول استفاده کنید تا بهترین نتایج را مشاهده نمایید. با این روند پوستتان سالم شده و نشانه‌ های افزایش سن را از بین می‌ برد».

۶- همانند مرطوب‌کننده عمل می‌کند

دکتر آهوجا می‌گوید: «روغن ویتامین ای یک ماده مغذی محلول در چربی است و بدین‌ ترتیب از محصولات محلول در آب سنگین‌ تر است. می‌ تواند رطوبت از دست‌ رفته را برگرداند و به همین دلیل بهترین عملکرد را برای پوست‌ ‎های خشک و آسیب‌ دیده در پی دارد». می‌ توانید چند قطره از روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب‌ کننده ترکیب کنید و قبل از رفتن به رختخواب روی بدنتان بمالید.

۷- دایره‌های مشکی را درمان می‌کند

استفاده از روغن ویتامین E به دور چشم‌ ها، یکی از بهترین راه‌ ها برای رهایی از دایره‌ های مشکی است. ۲-۳ روز از این روغن در کنار کرم معمول استفاده کنید و به آرامی دور چشم را ماساژ دهید.

همچنین بخوانید >> لکه سیاه روی لب شما به چه معناست؟

۸- آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند

چند قطره روغن ویتامین E را روی محل آفتاب‌ سوخته ریخته و به آرامی آن را بمالید. دکتر آدارش کومار به عنوان پزشک داخلی می‌گوید: «ویتامین E نیروگاهی از آنتی‌ اکسیدان‌ها بوده و می‌ تواند اثرات رادیکال‌ های آزاد حاصله از تشعشع فرابنفش خورشید را خنثی کند و بدین‌ ترتیب، آفتاب‌ سوختگی را ترمیم می‌ کند».

۹- به عنوان یک واسط تمیزکننده عمل می‌کند

روغن ویتامین E یک نرم‌ کننده‌ی سنگین بوده و بهترین راه برای رهایی از غبار، دوده و سایر ناخالصی‌ ها می‌ باشد و به صورت همزمان می‌ تواند تعادل چربی پوست را حفظ کند. چند قطره از روغن ویتامین ای را روی یک توپ نخی ریخته و آن را روی صورتتان بمالید.

همچنین بخوانید >> معرفی بهترین ویتامین ها و مکمل ها برای رشد مو

۱۰- لب‌های خشک‌شده را درمان می‌کند

دکتر دیپالی باردواج می‌گوید: «روغن ویتامین E به عنوان مرطوب‌ کننده عمل کرده و لب‌ های خشک را نرم و انعطاف‌ پذیر می‌ کند». می‌ توانید آن را به تنهایی یا در ترکیب با عسل استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

دکتر دیپالی توصیه می‌ کند: «روغن ویتامین ای را می‌ توانید ۵ بار در هفته استفاده کنید که البته همه چیز به کیفیت پوستتان بستگی دارد. اگر پوست خشک یا ترکیبی دارید، آن را به سه بار کاهش دهید. اگر پوست چرب دارید، میزان استفاده را به یک بار کاهش دهید. استفاده از روغن ویتامین E نسبت به کرم‌ های بازاری بهتر است، زیرا به شکل بهتری توسط پوست جذب شده و زیبایی خاصی را از درون به آن می‌ بخشد».

منبع ترجمه

ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام
مجله پزشکی سلام از سال 1401 کار خود را در زمینه تهیه و انتشار مقالات و اخبار اختصاصی، معتبر و برگزیده پزشکی و سلامتی آغاز نموده است.

پاسخی بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تازه ترین ها

مقالات ویژه

محبوب ترین ها